تبلیغات در اینترنتclose
چگونه چاق شویم
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
چگونه چاق شویم
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی بسته های تخصصی پرسش و پاسخچگونه چاق شویم

تعداد بازدید : 45
نویسنده پیام
taze آفلاین


ارسال‌ها : 221
عضويت : 29 /2 /1397
چگونه چاق شویم
چگونه چاق شویم؟
کدام یک از راه های اصولی چاق شدن موثر تر است؟
امروزه مردم به دو دسته تقسیم شده اند. آن دسته از افرادی که دنبال لاغری سریع هستند و آن دسته از افرادی که می خواهند سریع چاق شوند. از راه های موثر چاقی خوردن غذا های مفید است به همین دلیل است که چاق شدن خیلی راحت تر و سریع تر از لاغری بر روی بدن افراد تاثیر می گذارد. اما باید این را هم در نظر داشته باشید که خوردن هر غذایی به خاطر چاقی، ممکن است سلامت تان را به خطر بیاندازد. حتی برای چاق شدن هم باید از مواد غذایی سالم استفاده کنید. چگونه چاق شویم این سوالی است که افراد لاغر مدام در پی یافتن پاسخ آن هستند.
دلایل لاغری بیش از حد چیست؟
اگر دقت کرده باشید بعضی افراد لاغری بیش از حد دارند. بطوریکه توانایی قدرت عضله سازی را ندارند. این دسته از افراد معمولا لاغری آن ها ژنتیکی هست و برای چاق شدن باید تلاش بسیاری کنند. علاوه بر ژنتیک نوع زندگی افراد در فرم دهی بدن آن ها تاثیر دارد. خیلی ها در طول روز فعالیت فیزیکی زیادی دارند، همچنین تنش و استرس باعث می شود تا بدن فرد نتواند به خوبی ریکاوری شود و مواد غذایی را به خوبی جذب کنند. اگر جنب و جوش و استرس بالایی دارید نباید ترشیجات مصرف کنید زیرا بدتر موجب کاهش وزن تان می شود.
علاوه بر این برخی از بیماری ها هستند که موجب کاهش وزن می شود و اجازه نمی دهد تا فرد به وزن ایده آل خود برسد. اختلالات خوردن که ناشی از بی اشتهایی عصبی است. تیروئید پرکار، دیابت، سرطان و عفونت های پرکار باعث می شود تا کالری بیشتری بسوزانید که در نهایت موجب کاهش وزن می شود. وقتی فرد از ناراحتی های روحی روانی رنج می برد، تغییرات هورمونی باعث می شود تا اشتهای فرد کاهش پیدا کند در نتیجه میلی به غذا خوردن نداشته باشد.
چگونه چاق شویم !
برای اینکه چاق شوید باید وعده های غذایی خوبی میل کنید و از خوردن میان وعده های مقوی غفلت نورزید. برای چاق شدن نباید هیچ یک از وعده های غذایی را حذف کنید البته سعی کنید. اما دقت داشته باشید که برای حفظ سلامتی خود باید مواد پرکالری مفید مصرف کنید نه اینکه به بهانه چاقی از انواع مواد غذایی فست فوت استفاده کنید. اگر دنبال جواب درست چگونه چاق شویم هستید بهتر است ادامه مطلب را به دقت بخوانید.
میان وعده
میان وعده های خود را باید از مواد خشک، آجیل و خشکبار، میوه های خشک و دانه های روغنی استفاده کنید. معجون ها و آبمیوه های طبیعی یا مصنوعی گزینه خوبی برای باز شدن اشتها و میان وعده ها هستند. سعی کنید حدالامکان معجون هایتان را خودتان در منزل استفاده کنید. ترکیب شیر با انواع مغز های خشک و با مقداری عسل و جوانه گندم عالی ترین معجونی است که می توانید خودتان تهیه کنید. حتی درون آن می توانید از موز یا آناناس برای طعم بهتر آن نیز استفاده کنید. سعی کنید در میان وعده های خود از میوه ها و سبزیجات غافل نشوید زیرا علاوه بر تامین ویتامین های بدن بهترین گزینه برای میان وعده است.
وعده های غذایی
هیچ یک از وعده های غذاییتان را حذف نکنید. برای صبحانه از تخم مرغ و کره بادام زمینی استفاده کنید. اما بیش از اندازه از خامه و کره استفاده نکنید چون چربی موجود در آن ها موجب به خطر انداختن سلامتی بدن می شود. قبل از اینکه وعده های غذایی خود را میل کنید نباید آب یا نوشیدنی میل کنید زیرا باعث پر شدن حجم معده می شود و اجازه نمی دهد تا فرد به اندازه کافی غذا میل کند. قبل از هر وعده غذایی اگر ورزش کنید یا پیاده روی داشته باشید منجر به باز شدن اشتها می شود. و غذای بیشتری را میل می کنید.
افزایش تعداد وعده های غذایی
شاید باورتان نشود ولی تنوع غذای و افزایش تعداد وعده های غذایی منجر به افزایش اشتهای فرد می شود. حتی اگر وعده های غذایی تان را با افرادی که دوست دارید میل کنید اشتهایتان زیاد می شود.
مصرف زیادپروتئین
چگونه چاق شویم ، سوالی است که ذهن بیشتر افراد لاغر را درگیر کرده است. چاق شدن با حفظ سلامتی یک موضوع بسیار مهمی است. خوردن پروتئین های زیاد باعث می شود تا فرد به چاقی و افزایش وزن دست پیدا کند. مصرف شیر بجای آب هم باعث رفع تشنگی می شود هم پروتئین بالایی دارد. مصرف شیک های چاق کننده برای همه افراد لاغر توصیه می شود زیرا هم پروتئین زیادی دارد هم از کربوهیدارت بالایی برخوردار هستند. در هنگام خوردن وعده های غذایی ابتدا باید مواد غذایی پروتئین دار مصرف کنید و سپس از سبزیجات استفاده کنید.
ارامش ذهنی
تنش و استرس دشمن اصلی برای کاهش وزن است. زمانی که آرامش داشته باشید. خوابی راحت را در شبانه روز تجربه می کنید. داشتن خواب کافی به رشد عضلات کمک زیادی می کنند. برای رشد عضلات استفاده از کراتین به عنوان یک مکمل غذایی قوی بسیار توصیه می شود. چاقی برای افراد لاغر اندام به این منظور است که می خواهند به تناسب اندام ایده آل برسند نه اینکه اضافه وزن و چربی پیدا کنند. به همین خاطر استفاده از چربی های ترانس دار اصلا توصیه نمی شود. اگر می خواهید اضافه وزنی همراه با سلامتی داشته باشید بهتر است به جای خوردن تنقلات و مواد غذایی که تنها چربی نصیبتان می شود پرهیز کنید و از مواد غذایی مقوی با کالری بالا استفاده کنید.
مجله اینترنتی الهام مگ

شنبه 25 اسفند 1397 - 17:34
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ