لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی سفیدی دندان-65لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟

تعداد بازدید : 77
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضويت : 17 /2 /1401
تشکر ها: 2
لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟
لبخند زیبا از مهم‌ترین مشخصه‌های صورت است. اگر لبخند زیبایی داشته باشید، اعتمادبه‌نفس بالاتری خواهید داشت و از ابراز کردن خود در اجتماع احساس خیلی خوبی خواهید داشت.اگر تصمیم دارید که طرح لبخند خود را اصلاح کنید و یا یک مشکل زیبایی را برطرف کنید، ونیرها از بهترین راه‌های پیش روی شما هستند. به‌طورکلی دو نوع مهم ونیر برای دندان‌ها وجود دارد که عبارت‌اند از:

تصمیم گرفتن برای اینکه کدام یک از این دو ونیر مناسب وضعیت دندان‌های شما و شرایط اقتصادی شما هستند امری بسیار مهم است.

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر دندان پوشش‌های نازکی هستند که طی یک دوره مراجعه جای‌گذاری می‌شوند و هنگام جای‌گذاری ساخته می‌شوند. رزین کامپوزیت در لایه‌های مختلف بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و به فرم زیبا، اندازه‌ی مناسب و رنگ متناسب شکل داده می‌شود. هر لایه با استفاده از نوعی اشعه سخت می‌شود و اتصالش در جای خود محکم می‌گردد.هنگامی که همه لایه بر روی دندان شکل گرفتند، برداشته می‌شوند و به طور منظم پولیش داده شده و سپس به دندان می‌چسبند. در اتصال کامپوزیت ونیر به دندان برخلاف پرسلن ونیر، دندان تراشیده نمی‌شود و لایه‌ای از سطح آن برداشته نمی‌شود.

پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی چیست؟
پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی از زیباترین راه‌هایی است که دندان‌پزشکی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی فرم دندان‌ها ارائه کرده است. لمینت سرامیکی همیشه پس از این که دندان‌پزشک از دندان‌های شما قالب تهیه کرد و قالب موردنظر ساخته شد، به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا با روش‌های خاص و موارد ویژه پرسلن ونیر مخصوص بیمار ساخته شود.
بسته به شرایط دندان‌ها و اوضاع عمومی آن‌ها، برای جای گرفتن پرسلن ونیر بر روی دندان‌ها بخشی از سطح دندان تراشیده می‌شود تا آماده اتصال ونیر بر روی آن شود. این تراش از روی سطح جلویی دندان‌ها و همچنین سطحی که با آن‌ها می‌جوید انجام می‌شود. یک پوشش سطحی پرسلین یا لمینت ضخامتی حدود ۰.۵ تا ۰.۷ میلیمتر دارد و هنگامی که به ساختمان دندان متصل می‌شود، به آن استحکام نیز می‌بخشد.

لمینت دندان (پرسلن ونیر) یا کامپوزیت ونیر؟
تصمیم شما باید دربردارنده‌ی یک سری فاکتور برای انتخاب بهترین گزینه باشد. به موارد زیر توجه کنید؛

  • اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا کاندید مناسبی برای ونیرها هستید یا نه!


ممکن است مشکل زیبایی دندان‌های شما با یک وایتنینگ و بلیچینگ دندان ساده برطرف شود و یا به‌قدری دندان‌های شما ضعیف و پوسیده باشد که نتوانید از ونیرها استفاده کنید. در این مورد مشورت با دندان‌پزشک سریع‌ترین و درست‌ترین کار ممکن است.

  • پرسلن ونیرها بسیار طبیعی و زیبا هستند و می‌توانند به بهترین شکل لبخند شما را به حالت زیبا برگردانند.


اما توجه داشته باشید که اگر کامپوزیت ونیر را به دستان ماهر بسپارید، آن‌ها نیز می‌توانند اثربخشی فوق‌العاده‌ای در زیبایی دندان‌ها داشته باشند. نکته مهم این است که زمان درست و در شرایط مناسب کامپوزیت را انتخاب کنید. مثلاً اگر دندان‌ها زیادی فاصله دارند و یا زیادی کوتاه هستند بهتر است از پرسلن ونیر استفاده کنید.

  • از نظر اقتصادی کامپوزیت ونیرها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و لازم نیست مبلغ زیادی که برای لمینت سرامیکی باید خرج کنید را بپردازید. اما نکته‌ی منفی کامپوزیت، قابلیت تغییر رنگ‌پذیری و شکستگی آن است.




اگر از رجال سیاسی، بازیگران، خوانندگان و سایر سلبریتی‌ها هستید و نگرانی برای هزینه‌ی فرایند درمانی ندارید، پرسلن ونیر بهترین انتخاب برای شماست، زیرا لبخندی کاملاً طبیعی و فوق‌العاده را به شما هدیه می‌کند.


​منبع: لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر
نوشته: دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک


شنبه 22 بهمن 1401 - 18:29
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
saraghk44 آفلاین


ارسال‌ها : 37
عضويت : 25 /1 /1403
پاسخ : 1 RE لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟ :
در برخی افراد، دلایل ریزش مو ممکن است به عوامل ژنتیکی، استفاده از مواد شیمیایی ناسالم، تغذیه نامناسب، استرس روزمره یا اختلالات هورمونی برمی‌گردد.

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 15:07
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ