مناسب ترین غذا در دوران سرماخوردگی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
مناسب ترین غذا در دوران سرماخوردگی
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی بهداشت عمومی و تنظیم حرارت بدن -220-مناسب ترین غذا در دوران سرماخوردگی

تعداد بازدید : 13
نویسنده پیام
naarijeh آفلاین


ارسال‌ها : 3
عضويت : 13 /2 /1403
مناسب ترین غذا در دوران سرماخوردگی
سرماخوردگی یکی از مشکلات شایع در فصل سرما است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. این بیماری با علائمی مانند سرفه، عطسه، گلو درد، خستگی و تب، روزهای قشنگ پاییزی و زمستانی را برای ما ناخوشایند می‌کند.
هنگامی که مبتلا به سرماخوردگی هستید ممکن است بیشتر دلتان بخواهد بخوابید و از خوردن یا نوشیدن چیزهایی که بدن شما را هیدراته نگه می‌دارند، صرف‌نظر کنید.به‌عنوان یک قاعده کلی، بهترین کترینگ سازمانی مناسب دوران سرماخوردگی، با بهترین غذاها برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و ایجاد یک زندگی طولانی و سالم یکسان هستند.
رژیم غذایی کامل یعنی رژیمی که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم است. این غذاها به ما کمک می‌کنند تا تمام سلول‌هایمان از جمله سلول‌های سیستم ایمنی بدنمان به خوبی کار کنند.
تا به امروز اطلاعات فراوانی در دسترس نبود که به‌طور قطعی بگویند کدام غذاها مدت سرماخوردگی را کوتاه می‌کنند یا باعث بهبود سریع‌تر می‌شوند. با این حال، مطالعاتی وجود دارند که مزایای غذای مناسب سرماخوردگی را اثبات می‌کنند. غذاهایی که نقش شگفت‌آوری در حفظ ایمنی بدن ما دارند به شرح زیر هستند:1. آبگوشت
آبگوشت یک غذای مبتنی بر آب است که در صورت سرماخوردگی توصیه می‌شود آن را مصرف کنید. این غذای مایع دارای خواص ضدالتهابی است.
همچنین اسیدهای آمینه و مواد معدنی دارد که از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. شما با داشتن گوشت گاو، مرغ یا حتی آب قلم می‌توانید این غذای مقوی را درست کنید. در آبگوشت، از حبوباتی مانند نخود و افزودنی‌هایی مانند سیر، زنجبیل و فلفل استفاده کنید تا خواص آن چندین برابر شود.از آن‌جا که هضم این غذا برای معده آسان است، در عین تاثیرگذاری، احساس سنگینی کمتری بر معده غالب خواهد شد و از حالت تهوع هم جلوگیری می‌کند. استفاده از استخوان یا اصطلاحا قلم و یا عصاره‌های آن، می‌تواند در کنار گوشت، پروتئین موردنیاز بدن را نیز تامین کند و مواد مغذی بیشتری را به بدن برساند.
همچنین می‌توانید با به‌کارگیری ادویه‌های مختلف، آبگوشت را لذیذتر کنید تا علاوه بر این‌که فواید یک غذا برای سرماخوردگی را دارد، خوردن آن برای بیمار لذت‌بخش‌تر نیز باشد.2. بورانی اسفناج
از دیگر گزینه‌ها برای غذای مناسب سرماخوردگی، بورانی اسفناج است. اسفناج یکی از سبزیجات چلیپایی است که درصورت سرماخوردگی، به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. اسفناج دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و C است که محافظ سیستم ایمنی است.
ویتامین E نه تنها سیستم ایمنی را قوی نگه می‌دارد، بلکه با خواص آنتی‌اکسیدانی خود به سلول‌ها در انجام عملکردهای مختلف کمک می‌کند. اگر می‌خواهید اسفناج بیشتری بخورید، آن را در سالاد یا اسموتی بریزید، بخارپز کنید، تفت دهید یا در پخت انواع سوپ‌ها استفاده کنید.
3. سوپ
اگرچه یک کاسه سوپ داغ لزوماً درمان قطعی برای سرماخوردگی نیست، اما علائم دردناک آن را تسکین می‌دهد. بخار سوپ به حرکت مخاط از طریق بینی کمک و احتقان را برطرف می‌کند.
سوپ غذایی مایع است و به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می‌کند. اگر گیاهخوار هستید، پس سوپ رشته فرنگی با نخود یا سایر سوپ‌های داغ بر پایه سبزیجات، بهترین گزینه برای شما هستند.
سوپ آب‌رسان و مغذی است و کمک می‌کند از نظر روانی احساس بهتری داشته باشید. از آنجایی که سیر خواص ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد، مصرف این غذا برای سرماخوردگی به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید.

پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 16:30
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ